در این حادثه اتوبوس در کرمان، دلیل وقوع آن احتمالا به عوامل مختلفی مانند رانندگی نادرست، رانندگی سریع، خستگی راننده، عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، عدم نگهداری مناسب از وسایل نقلیه و ... برمیگردد. این حوادث معمولا به عوامل انسانی و راننده برمیگردد که میتواند با رعایت مقررات و ایجاد آگاهی بهتر بین رانندگان، از وقوع آنها جلوگیری کرد.