در جوامعی که خشونت و جنگ حاکم است، عواقب و پیامدهای وحشتناکی بر جامعه وارد میشود. این عواقب شامل از دست دادن عزت و احترام انسانی، از بیست آوردن محیط زیست و ایجاد تبعیض و نابرابریهای اجتماعی میشود. خشونت و جنگ باعث نابودی جوانان و کودکان، افزایش فقر و تبعیض نژادی میشود و به دلایلی چون دشمنسازی و افزایش تنشها در جوامع منجر میشود. بنابراین، وقوع خشونت و جنگ باعث ویرانی و زیان بیشمار بر جوامع میشود و باید برای جلوگیری از آن به تلاش برند.