your browser not support this video

قرن بیستم ارتقاء فراوانی در علم فیزیک را نشان داد. تکنولوژی‌های جدیدی مثل اتم برشی و هسته‌ای کشف شدند. نظریه‌های برجسته‌ای مانند نظریه نسبیت عام و ریاضیات کوانتومی توسعه یافت. علمای بزرگی مانند آلبرت اینشتین و نیلز بور افکار نوآورانه‌ای را مطرح کردند که به تغییر شکل فیزیک کمک کرد. این دوره از تاریخ فیزیک به عنوان قرن طلایی آن شناخته می‌شود.