خیابان های تهران در دوران شاه

در دوران حکومت شاهنشاهی در ایران، خیابان های تهران به دلیل رشد شهری و توسعه زیرساخت های شهری، به سرعت گسترش یافتند. خیابان های اصلی شهر مانند ولیعصر، شهرداری، کریمخان، پاسداران و آزادی در این دوره طراحی و احداث شدند. این خیابان ها با جاده های جدید و ارتقای زیربناهای حمل و نقل، باعث توسعه و تغییرات مهمی در شکل و زیرساخت شهر تهران شدند و به آن هویت و جهت دادند.

پاسخ به

×